Παρασκευή 2 Μαΐου 2014

Ένα λογισμικό για το περιβάλλον


Περιβάλλον – Η Προστασία του Δάσους

Ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πακέτο, που σαν στόχο έχει  να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές/τριες για την ανάγκη προστασίας του δάσους όχι μέσα από ένα προκατασκευασμένο σύνολο κανόνων και απαγορεύσεων, αλλά αντίστροφα, οι όποιοι κανόνες και κώδικες συμπεριφοράς τους στο δάσος να προκύψουν ως φυσική συνέπεια των αλληλεπιδράσεων που συμβαίνουν σ’ αυτό.

Μελέτη Περιβάλλοντος; Φυσικές Επιστήμες



Έργο: Πλειάδες
 Ενότητα: Νηρηίδες
Για να δείτε το λογισμικό κάντε κλικ ΕΔΩ.

Τρίτη 8 Απριλίου 2014

Πασχαλινές λαμπάδες

Με τη βοήθεια της διευθύντρια του σχολείου, κ. Ιωάννα Ρουπάκα, οι μαθητές διακόσμησαν τις δικές τους λαμπάδες.



Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

Η κυκλοφορία στο χωριό μας

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ-Δ τάξης στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος πραγματοποίησαν καταμέτρηση των οχημάτων από τον κεντρικό δρόμο του Άρματος Τα αποτελέσματα βρίσκονται στον πίνακα που ακολουθεί καθώς και μία φωτογραφία με τα παιδιά την ώρα της δουλειάς. 
Τα συμπεράσματα από αυτή την εργασία ήταν ότι είδαμε πολλούς πεζούς, αρκετά αυτοκινήτα και κανέναν ποδηλάτη... ούτε λεωφορείο.

Ο χρόνος καταγραφής ήταν 20 λεπτά και όταν γυρίσαμε στο σχολείο περάσαμε τα στοιχεία μας στον υπολογιστή για να δούμε πώς φτιάχνετε το γράφημα.

Ο πίνακας καταγραφής και το γράφημα παρουσιάζονται στον παρακάτω σύνδεσμο.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UEn3appww9smNcz-mmzLn7s45bYyvOWXVMWR0gdtx7A/pubhtml

Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

Οι φακές μας!!

Στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης του Περιβάλλοντος φυτέψαμε φακές και παρατηρήσαμε πως μεγαλώνουν. Χρειαστήκαμε:

1. ένα πλαστικό κεσεδάκι
2. βαμβάκι
3. φακές



 3η μέρα:

 

8η μέρα:


12η μέρα: Παρατηρήσαμε ότι με καθημερινή φροντίδα από τους μαθητές μας έχουν άρχισει να εμφανίζονται οι πρώτες φακές!!!



Πληροφορίες για τις φακές:

H ΦΑΚΗ

Η εποχή της σποράς
Ο καλλιεργητής καλείται να αποφασίσει αν θα σπείρει την άνοιξη ή το φθινόπωρο. Η φθινοπωρινή σπορά γίνεται μετά τα πρωτοβρόχια και αμέσως πριν πιάσουν οι παγωνιές. Η επιλογή της φθινοπωρινής σποράς έχει σαν στόχο να προλάβει τα ζιζάνια που θα αναπτυχθούν μετά την σπορά και θα καούν από τις πρώτες παγωνιές. Έτσι την άνοιξη η φακή θα φυτρώσει και θα αναπτυχθεί πρώτη κερδίζοντας έδαφος έναντι των ζιζανίων.

Η σπορά
Γίνεται κατά γραμμές και σε διαστήματα που κυμαίνονται από 25 έως 40 πόντους. Στην καλλιέργεια της φακής είναι απαραίτητα δύο οργώματα, το πρώτο γίνεται βαθύ έως 25 με 30 πόντους, ενώ το δεύτερο όργωμα είναι αυτό της σποράς.

Σκάλισμα  και βοτάνισμα
Η φακή υποφέρει πολύ από τα ζιζάνια, γι’ αυτό πρέπει να σκαλίζεται και να βοτανίζεται.

Μάζεμα – Ξήρανση - Αλώνισμα
Μόλις αρχίσουν να κιτρινίζουν τα φυτά αρχίζει το θέρισμα της φακής. Οι καλλιεργητές θα πρέπει να προσέξουν ώστε να μην ανοίξουν τα λουβιά και τιναχθεί ο καρπός.  Μετά το αλώνισμα η φακή θα πρέπει να παραμείνει σε μέρος σκιερό και ευάερο ώσπου να ξεραθεί καλά.

Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014

Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014

Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Χρωμάτισε την Πεπλοφόρο

Mέσα από το ψηφιακό παιχνίδι «Χρωμάτισε την Πεπλοφόρο», οι εικονικοί επισκέπτες μπορούν να διαλέξουν το πινέλο και τα χρώματα που επιθυμούν, χρωματίζοντας το άγαλμα της Πεπλοφόρου και αποθηκεύοντας ή τυπώνοντας το έργο τους όσες φορές επιθυμούν και με πολλές απίθανες παραλλαγές. Πρόκειται για μία εφαρμογή που δημιουργήθηκε από το Μουσείο της Ακρόπολης σε συνεργασία με την ΥΣΜΑ στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια μέρα στο Μουσείο Ακρόπολης».

Η Ζωφόρος του Παρθενώνα

Μια ψηφιακή εφαρμογή για την παρουσίαση της ζωφόρου του ΠαρθενώναΟι θεατές εισάγονται στη θεματολογία της ζωφόρου, μπορούν να πλοηγηθούν σε συγκεκριμένα μέλη και να αντλήσουν πληροφορίες για κάθε σκηνή που απεικονίζεται. Τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα εκαπαιδευτικά παιχνίδια της εφαρμογής απευθείας στο διαδίκτυο.